سفارش تبلیغ
صبا ویژن

و عشق صدای فاصله هاست

اوقات شرعی
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 71639

 
 
درباره خودم
و عشق صدای فاصله هاست
حبیب تیموری(کوروش)
شجاع / کنجکاو/ شیطون/ پر جذبه
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

فروردین85
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385

 
 
لوگوی دوستان



 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
مائده های زمینی

مائده های زمینی

ناتانائیل، آرزو مکن که خدا را در جایی جز همه جا بیابی. هر مخلوقی نشانی از خدا است و هیچ مخلوقی را هویدا نمی سازد. همان دم که مخلوقی نظر ما را به خویشتن منحصر کند، ما را از خدا بر می گرداند .                                                                   

ما همگی اعتقاد داریم که باید خدا را کشف کرد.دریغا که نمی دانیم هم چنان که در انتظار او به سر می بریم،به کدام درگاه نیاز آوریم. سرانجام که او در همه جا هست؛هر جا و نایافتنی است.             

به هر کجا بروی جز خدا چیزی را دیدار نمی توانی کرد.خدا همان  است که پیشروی ماست .ناتانائیل،ای کاش(عظمت)در نگاه تو باشد نه در چیزی که به آن می نگری.ناتانائیل،من شوق را به تو خواهم آموخت؛اعمال ما به ما وابسته است،هم چنان که درخشندگی به فسفر.درست است که اعمال ما ما را می سازنند ولی تابندگی ما ازهمین است و اگر روح ما ارزش چیزی را داشته دلیل بر آن است  که سخت تر از دیگران سوخته است.                                    

برای من(خواندن)این که شن ساحل ها نرم است کافی نیست:می خواهم پای برهنه ام این نرمی را حس کند.معرفتی که قبل از آن احساسی نباشد،برای من بیهوده است.هرگز در این جهان چیزی ندیده ام که حتی اندکی زیبا باشد؛ مگرآن که فوراآرزو کرده ام تا همه ی مهر من آن را در بر گیرد.                                       

اندره ژید



حبیب تیموری(کوروش)(پنج شنبه 85 فروردین 24 ساعت 10:48 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
خدا کیه؟
خدا کیه؟
 
خدا کسی هست که ما رو افرید و اشرف مخلوقات کرد. به فرشته ها و همه دستور داد تا به ما تعظیم کنن (تعظیم صرفا برای خدا بود). به ما آگاهی داد . علم داد و .... تا مقام ما از دیگران بالا باشه. وقتی مارو از بهشت بیرون انداخت باز در نعمت خودش رو به ما نبست به ما فرصت بازگشت داد.
مطمئن باشین خدا از هر لحاظ بهترین یار برای ماست. الان توضیح میدم.
محرم اسرار : تا حالا چقدر کار بد انجام دادی که اگه کسی میدونست آبروت میرفت؟؟ آیا بهترین دوست شما همیشه اسرار شما رو نگه داشته؟؟ .
کمی فکر کن. خدا همه اونا رو میبینه و اسرار تورو فاش نمیکنه!!!
مهربان و دوست: هیچ کس کاملا تو این زمونه مهربون نیست خودت میدونی و از دوستی با هم قصد و نیتی دارن مثلا اشکال درسی همو میپرسن.با هم وقتگذرانی میکنن و ...
خدا انقدر مهربونه که حتی بدترین آدمها اگه توبه کنن اونارو میبخشه.انقدر مهربونه که دنبال بهونه هست که ما رو به بهشت برگردونه. وقتی صداش میکنی جوابت رو میده ممکنه نفهمی ولی مطمئن باش داده نفهمیدی
بخشنده: تا حالا وقتی از کسی چیزی خواستی دیدی نده یا منت بذاره؟
خب خدا انقدر بخشنده هست که اینهمه نعمت به ما داده که حتی قادر به شمارش اونا نیستیم.مثلا سلامتی، زیبایی، ضریب هوشی، پول ، خونه و.....(قرار نیست همه اینها رو داشته باشیم اگه حتی یکی از اونا رو هم داشته باشیم میتونیم خوشبخت باشیم به شرطی که راه اونو بدونیم)
الان حتما میگی که من مثلا فلان چیز رو خواستم ولی نداده . خب ممکن بود که به صلاحت نبود اونو داشته باشی مثلا موبایل بخری اونوقت سر برج باید کلی هم پول فیض موبایل روبدی در حالیکه نیاز دیگه ای رو میشد با اون پول برطرف کرد.
یا انصاف در دعا کردن نداشتی . مثلا همین اوله راهی میخوای آدم بزرگی بشی. نه عزیز همه چیز با تلاش ممکنه نسبت به خواسته خودت باید تلاش هم بکنی.
یا ممکنه شرایط دعا کردن رو زیاد ندونی
انسان کیه؟
انسان کسی هست که بتونه قدرتهای درونی خودشو بشناسه.منزلت واقعی خودشو درک کنه. برای رسیدن به خدا دوباره تلاش کنه و صفات و اخلاقهای مثبت رو شناسایی و شکوفا کنه و بر عکس منفی ها رو از بین ببره.
انسان کسی هست که بتونه به علت پیدایش خودش فکر کنه و هدف از آفرینش خودش رو پیدا کنه (خودشناسی)
انسان دارای چنان قدرتی در همین لحظه هست که غیر قابل تصور هست. مثلا با سرعت نور میتونه حرکت کنه یا موجودات دیگه مثل جن_روح_پری و .... رو به اختیار خودش دربیاره.
میتونه آینده رو پیش بینی کنه(کاری که فقط خدا و بنده های خاص خدا این کار رو بکنن.
میتونه شفاگری کنه و ......
فقط شرطش اینه که اونا رو بشناسه و شکوفا کنه همین.
---------------------------------------------------------------------------------------------
نیروهای شیطانی چی هستن؟
خب همونطور که میبینین نیروهای منفی هستن که میخوان نذارن که ما به تکامل برسیم. جون خودشون موفق نشدن سعی میکنن که ما رو هم نذارن که موفق بشیم. این نیروها همهیشه در اطراف ما هستن و همه روزه بیشتر میشن و نحوه تشخیص اونا خیلی راحته فقط کافیه به قلبت رجوع کنی ببینی که این کاری که کردی یا میخوای انجام بدی درسته یا نه؟(مقایسه با یه انسان کامل)
نحوه مقابله با اونا هم اینطوره: اونا میان و از نقطه ظعف شما استفاده میکنن تا به شما لطمه بزنن شما باید اون نقاط ضعف رو تقویت کنی(تو داری به یه انسان کامل تبدیل میشی پس نذار تورو دلسرد کنن).
برای دور کردن اونا دعاها و آیه هایی از قرآن و طلسم هایی وجود داره .ولی سعی کن با اراده خودت اونا رو شکست بدی نه با سلاح!
 
قدم اول تو این راه اینه :
" شستشویی ده و آنگاه به خرابات در آ "
تقریبا یعنی توبه از کارهای زشت(منظور کار یا عملی که درشأن یک انسان نیست . مثلا غیبت و...). چون شما به اصل خود یعنی انسان میخوای برگردی( انسان والا که جایگاهش در بهشت بود) و سعی کنی و تلاش کنی که خودت رو اصلاح کنی.
حالا که عزم کردی که وارد این راه بشی شیطان و نیروهای شیطانی ناراحت میشن و به عناوین گوناگون میان جلوتو بگیرن ممکنه بهت تلقین کنن که سخته این یکی از ترفندهای اوناست. وقتی شما کاری میخواین انجام بدین که باعث ناراحتی اونا میشه میان و ازکاه برات کوه میسازن که " ای وای این کار سخته من نمیتونم . اه حوصلم سررفت . حال داری؟ و ....." در صورتی که اگه اون موقع واقا تصمیم بگیرین که ادامه بدین وقتی قدم بعدی رو گذاشتی میبینی که " ای بابا من چه فکری میکردم! " .
 
قدم بعدی:
کار آدم تنها با نماز و .... حل نمیشه که بگیم نماز بخونم ولی کارهای دیگه هم انجام بدم مهم نیست چون نماز میخونم جام تو بهشته. نه نماز و ... لازم هست ولی رکن اصلی که تمام ادیان بهش اصرار دارن "کار خوب و دل پاک" هست . پس قدم بعدی ما اصلاح دل خودمونه.
این مرحله به زمان داره چون ما میخوایم از شر همه افکار_نیروها_صفات منفی رها بشیم.
حتما جا خوردی؟ نرو بابا بشین هنوز حرفام تموم نشده تازه اول عشقه .
تا حالا هرطوریکه خواستیم رفتار و زندگی کردیم بذار 1-2 ماه هم اینطوری باشیم اگه دیدی خوشت نیومد اصراری به ادامه نداریم.وظیفه ما فقط آکاهی دادن هست .
خب الان راهی پیشنهاد میکنم که استاد خودم به من یاد داده بودن:
1)اخلاقهای بد خودتو تویه کاغذ بنویس و اخلاقهای خوب رو هم تو یه کاغذ دیگه(با دید یه انسان خوب مقایسه کنید و بدون تعصب و رک بنویسید.
2)حالا بر حسب بزرگی تا کوچکی اون عمل رده بندی کنید.اخلاق بد از بزرگی و اخلاق خوب از کوچیک به بزرگ.
3)الان وقت بذار به فرض 1روز_هفته_ماه اون صفت رو از خودت جدا کنی یا شکوفا کنی
4)با صبر و علاقه این تمرین رو انجام بدین 100% روی شما اثر مفید میذاره و یه حالت عرفانی رو در شما آماده سازی میکنه که بعد اتمام تمرین میبینی که چقدر احساس خوب داری.
راهنمایی:
صبر: همیشه سعی کنید که در هر کاری صبور باشید و زود از کوره در نرید . یکی از کمینگاه های شیطان اینه از کم صبوری شما استفاده میکنه و شما رو یواش یواش منحرف میکنه
تفکر: خدا به ما عقل داده تا فکر کنیم تا با آگاهی کار ها رو انجام بدیم.سعی کنید در زندگی با تفکر و با آگاهی باشه چون اتفاقی که الان برای ما میافته نتیجه کار گذشته ما هست. وقتی میخوای تصمیم بگیری به این 2 سوال جواب بده "نتیجه این کار در آینده چیست؟" و "با انجام این کار چه کمکی به خوئدم و دوستان و اطرافیانم میکنم"
سعی کنید هرچی میشنوید رو قبول نکنید بلکه فکر کنید و مشورت . البته تفکر شما نباید با تعصب باشه.
 
اعتقاد: هر کاری که انجام میدین رو با اعتقاد شروع و ادامه بدین تا بهترین نتیجه رو بده
حکمت خدا: کافی که بدونیم و بار کنیم که هر کاری که انجام میشه با حکمت خدا هست. چیزی به عنوان شانس وجود نداره همه چیز با حکمت خدا هست. مثلا الان که داری این متن رو میخونین شانسی نیست بلکه با حکمت هست.
 
آگاهی: نسبت به اتفاقات و پیشامدهایی که اتفاق میافته تیز باشین چون اینها جواب یا راه حلی برای کارهای گذشته که انجام دادین یا از خدا خواستین هست. ( پس الان فهمیدی که خدا چطور با بنده هاش صحبت میکنه)
احترام به دیگران: باعث میشه که جلوی خیلی از کارهای غیر انسانی گرفته بشه.مثلا به فقیر هم احترام بذار وقتی چیزی بکسی میدی طوری بده که ناراحت نشه. به بزرگترها احترام بزارین. انسانها دین های مختلفی دارن و فقط مقام و بزرگی اونا به پاکی دل و عبادت هست . نگین چون فلانی فلان مذهب داره پس از من مقامش پایینه.
تواضع و فروتنی: این کار خیلی مهمه خیلی از مردم وقتی به مقامی میرسن زود مغرور میشن و خودتون هم میدمنین غرور باعث گمراهی خیلی ها شده. قصه قارون از این کار حکایت میکنه
صحبت با خدا: هیشه سعی کن وقتی بیکاری یا میخوای با کسی حرف بزنی تو قلبت با خدا حرف بزن . اون رو مثل دوستی بدون و باور کن که همیشه بهت کمک میکنه و همیشه باهاته . باهات حرف میزنه . سعی کن تو سینت این احساس رو یبدار کنی.
رضای خدا: یکی از بالا ترین مراحل عرفان اینه. باعث میشه که درجه عرفانی شما با سرعت بیشتری طی بشه.
هر کاری که میکنی سعی کن خدا ازت راضی باشه . شده وقتی به یکی یا یه حیوان بخاطر رضای خدا صادقانه کمک کنی؟ اون موقع چه احساسی بهت دست میده؟؟؟
 


حبیب تیموری(کوروش)(یکشنبه 85 فروردین 13 ساعت 12:41 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
معنای دوم عشق
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved